Skip to main content

Under the greenwood tree theme

“Under the greenwood tree”

(from As You Like It)
Under the greenwood tree
Who loves to lie with me,
And turn his merry note
Unto the sweet bird's throat,
Come hither, come hither, come hither:
            Here shall he see
            No enemy
But winter and rough weather.

Who doth ambition shun
And loves to live i' the sun,
Seeking the food he eats,
And pleased with what he gets,
Come hither, come hither, come hither:
            Here shall he see
            No enemy
But winter and rough weather.


THEME: The story Under the Greenwood Tree is a pastoral romance by Thomas Hardy. It portrays the young romance between Dick Dewey and Fanny Day. There are several themes present in this work, but the prevailing one is Fanny’s desire for freedom and choice. Written in a time when the women’s suffrage movement was in full swing, Fanny represents choice and a turn towards modernity instead of the return to antiquity.

She falls in love with Dick, but her father believes him to be an unsuitable match and therefore prevents their marriage. However, they devise a plan to get around it and get engaged in secret. The next day, the vicar, who is a representation of the affluence and luxury of olden days, asks her to marry him. She briefly accepts. It is later revealed to the vicar that she had been engaged to Dick, and they call off their engagement. Eventually, she marries Dick without incident, portraying the step forward into women’s right to choice and to follow their own paths and lives—and not to be dictated by their fathers or by affluent suitors who can “pay the highest price.


Meaning: গ্রীনউড ট্রিের আন্ডার গল্পটি টমাস হার্ডির একটি যাজকীয় রোম্যান্স। এটি ডিক দেউই এবং ফ্যানি ডে-র মধ্যে তরুণ রোম্যান্সের চিত্র তুলে ধরেছে। এই কাজটিতে বেশ কয়েকটি থিম উপস্থিত রয়েছে তবে প্রচলিত একটি হ'ল ফ্যানির স্বাধীনতা এবং পছন্দ সম্পর্কে আকাঙ্ক্ষা। এমন এক সময়ে লিখেছিলেন যখন মহিলাদের ভোটাধিকার আন্দোলন পুরোদমে শুরু হয়েছিল, ফ্যানি প্রাচীনতার প্রত্যাবর্তনের পরিবর্তে পছন্দ এবং আধুনিকতার দিকে ফিরে আসার প্রতিনিধিত্ব করেন।

তিনি ডিকের প্রেমে পড়েন, তবে তার বাবা তাকে একটি অনুপযুক্ত ম্যাচ হিসাবে বিশ্বাস করে এবং তাই তাদের বিবাহকে বাধা দেয়। তবে তারা এটিকে ঘিরে এবং গোপনে জড়িয়ে পড়ার পরিকল্পনা তৈরি করে dev পরের দিন, ভিসার, যিনি পুরানো দিনের সমৃদ্ধি এবং বিলাসিতার প্রতিনিধিত্ব করেন, তাকে তাকে বিবাহ করতে বলেছিলেন। তিনি সংক্ষেপে গ্রহণ। পরে ভিকারের কাছে জানা গেল যে সে ডিকের সাথে জড়িত ছিল এবং তারা তাদের বাগদান বন্ধ করে দেয়। অবশেষে, তিনি ঘটনাক্রমে ডিককে বিয়ে করেন, মহিলাদের পছন্দমতো এবং তাদের নিজস্ব পথ এবং জীবন অনুসরণের অধিকারের দিকে এগিয়ে যাওয়ার পদক্ষেপটি চিত্রিত করেছিলেন - এবং তাদের পিতৃপুরুষ বা ধনী ব্যক্তিরা "সর্বোচ্চ মূল্য দিতে পারে" তার দ্বারা নির্ধারিত হয় না।

Comments

Popular posts from this blog

সমাস (Somas) | Part - 01| Bangla 2nd Paper | SSC | HSC | Admission Test | ClassRoom

Female education

Good mothers give birth to good children, and good children eventually make good citizens, or, broadly speaking, a good nation. This is a truism, and what follows from it is that a nation can be educated only when all the mothers of the nation are educated. This, obviously, necessitates giving emphasis on female education. Female education is, as has already been referred to, educating the female citizens from their early age. In Bangladesh in the recent years, the special emphasis has been put on this issue. Primary education up to class eight for girls has already been made compulsory nationwide. This, indeed, is a big step towards the overall amelioration of the socio-economic, cultural, and other psychographic conditions. But it is a matter of great regret that the system is not working desirably well. Anyway. the measure taken by the government is praiseworthy. To look back to statistical data, in such a developing overpopulated country like ours the literacy rate is only 3...

THEME: The Schoolboy

William Blake The Schoolboy From  Songs of Experience I love to rise in a summer morn, When the birds sing on every tree; The distant huntsman winds his horn, And the skylark sings with me: O what sweet company! But to go to school in a summer morn, - O it drives all joy away! Under a cruel eye outworn, The little ones spend the day In sighing and dismay. Ah then at times I drooping sit, And spend many an anxious hour; Nor in my book can I take delight, Nor sit in learning's bower, Worn through with the dreary shower. How can the bird that is born for joy Sit in a cage and sing? How can a child, when fears annoy, But droop his tender wing, And forget his youthful spring! O father and mother if buds are nipped, And blossoms blown away; And if the tender plants are stripped Of their joy in the springing day, By sorrow and care's dismay, - How shall the summer arise in joy, Or the summer fruits appear? Or how shall we gather what griefs destroy, Or bless the me...